۞
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » پیشخوان » دانش و زندگی » یادداشت ها
  • شناسه : 24184
  • 01 آذر 1401 - 14:00
  • منبع : خبرصبح
طول عمر خود را افزایش دهید
تندرستی؛

طول عمر خود را افزایش دهید

خبرصبح/گروه دانش و زندگی: همیشه پیدا کردن زمان برای ورزش طولانی مدت آسان نیست، اما اخیراً متوجه شده ایم که چگونه حتی جلساتی به اندازه دو دقیقه می تواند سلامت ما را تقویت کند. در اولین مطالعه، که بیش از ۷۰۰۰۰ بزرگسال را شامل شد، محققان حجم و دفعات فعالیت شدید را تجزیه و تحلیل […]

خبرصبح/گروه دانش و زندگی: همیشه پیدا کردن زمان برای ورزش طولانی مدت آسان نیست، اما اخیراً متوجه شده ایم که چگونه حتی جلساتی به اندازه دو دقیقه می تواند سلامت ما را تقویت کند.

در اولین مطالعه، که بیش از ۷۰۰۰۰ بزرگسال را شامل شد، محققان حجم و دفعات فعالیت شدید را تجزیه و تحلیل کردند و رابطه با مرگ و دو بیماری سرطان و قلب و عروق رابررسی کردند. با توجه به این مطالعه حتی مقدار کمی از فعالیت ها تأثیرمهمی بر سلامتی دارد. عدم تحرک کامل با خطر ۴ درصدی مرگ در طی پنج سال مرتبط بود. این میزان با کمتر از ۱۰ دقیقه ورزش شدید در هفته به نصف کاهش یافت.

دکتر متیو ان. نویسنده این مطالعه از دانشگاه سیدنی استرالیا، گفت: «نتایج نشان می دهد که فعالیت شدید در دوره های کوتاه در طول هفته می تواند به ما کمک کند طولانی تر زندگی کنیم. با توجه به اینکه کمبود زمان شایع ترین مانع گزارش شده برای فعالیت بدنی منظم است، جمع آوری مقادیر کم به صورت پراکنده در طول روز ممکن است گزینه ای جذاب برای افراد پرمشغله باشد».

مطالعه دوم رابطه بین حجم و شدت ورزش و خطر بیماری قلبی عروقی را بررسی کرد. نویسندگان دریافتند که شت ورزش هرچه بیشتر باشد امکان ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کم تر است. این نشان می دهد که افزایش شدت فعالیت هایی که قبلا انجام می دهید برای سلامت قلب مفید است. برای مثال، سرعت پیاده روی روزانه خود را تا ایستگاه اتوبوس افزایش دهید یا کارهای خانه را با سرعت بیشتری انجام دهید.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.