• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

روابط عمومی‌ها باید به اجتماعی سازی اخبار روی آورند

  • کد خبر : 60486
  • 26 اردیبهشت 1403 - 16:18
روابط عمومی‌ها باید به اجتماعی سازی اخبار روی آورند
مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیام‌های تکراری، محتواهای بی‌ربط، طولانی و ارتباطات بدون راهبرد مشخص نوعی از روابط عمومی بی‌کیفیت هستند که مدیران در دنیای پیشرفته باید به طور هوشمندانه از آن پرهیز کنند و برای تاثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی به اجتماعی سازی اخبار روی آورند.

خبر صبح/ گروه جامعه: «فاطمه زارعان»مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به تبریز که به مناسبت هفته روابط عمومی انجام شد، در جمع روابط عمومی‌های بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: آینده‌نگری و آینده سازی ارتباطی، ماموریت اصلی روابط عمومی در سازمان است.

وی افزود: روابط عمومی در استانداردهای مطلوب سازمانی، آینده‌پژوه، برنامه مدار، مسئله محور، تصویرساز، سازنده، بالنده، انسجام بخش، مردم مدار و متحول کننده است بنابراین مدیران ارشد باید به روابط عمومی‌ها به چشم مدیران آینده‌ساز و گره‌گشا نگاه کنند.

وی با اشاره به این‌که باید روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند، ادامه داد: روابط عمومی پیشرفته، مدیریت و مهندسی ارتباطات هوشمند برای اقناع، اعتماد، نفوذ در جامعه، گسترش شبکه ارتباطی و افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان است.

«زارعان»، روابط عمومی را یک کار تخصصی و سیستم یکپارچه و منسجم ارتباطی دانست و اضافه کرد: روابط عمومی قادر به مسئله شناسی ارتباطی و ترسیم نقشه ذینفعان است و با تحلیل و ترسیم نقشه راه، گام‌های موثری برای برنامه‌ریزی و مشاوره ارتباطی به مدیران ارشد برداشته و نظام ارتباطات سازمان را مدیریت می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که روابط عمومی‌های هوشمند باید تخصصی عمل کنند، بیان کرد: روابط عمومی‌ها قادر به حل‌ و فصل دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمانی هستند، هوشمندی روابط عمومی‌ها در فراوانی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی نیست و روابط عمومی‌ها باید منش اطلاع‌رسانی یک سویه و پلاکارد چسبانی‌های کلیشه‌ای را رها کنند و به روش‌شناسی مدیریت گذر از دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمان روی آورند.

وی افزود: روابط عمومی تخصصی یعنی خوب شناساندن کارهای خوب سازمان به مردم و ارتباط با مردم، دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است. روابط عمومی کارآمد با تصمیم سازی‌های کلیدی و تخصصی، تصویر مثبتی را از دستگاه اجرایی ایجاد می‌کند و آن در مقابل مخاطرات احتمالی و بحران‌های گوناگون حفظ می‌کند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که مدیران روابط عمومی باید مراقب دام‌های ارتباطی در روابط عمومی‌ها باشند، گفت: ظهور تکنولوژی‌های مدرن ارتباطی همراه با محتوای بی‌کیفیت به عنوان دو دام جدی در روابط عمومی‌ها قلمداد می‌شوند.

وی گفت: مهم‌ترین عامل اثرگذار در بخش کشاورزی، علاوه بر اقلیم و شرایط محیطی، عامل انسانی است و به همین دلیل نیز آگاه کردن جامعه و تنویر افکار عمومی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

«زارعان» افزود: روابط عمومی، وظیفه بسیار سنگینی در حوزه منابع پایه که بستر تولید هستند دارد، بنابراین باید از ابزارها و فناوری‌های نوین ارتباطی و تولید هنرمندانه تولیدات متنوع چندرسانه‌ای و بهره‌گیری از پتانسیل نهادهای مردمی در آگاه‌سازی و جلب مشارکت مردم برای جهش تولید و لزوم اقناع جامعه به حفظ و بهره‌برداری مطلوب از منبع خدادادی آب‌وخاک حداکثر بهره‌برداری را کرد.

لینک کوتاه : https://khabaresobh.ir/?p=60486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.