• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
0

یادداشتی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری

  • کد خبر : 61171
  • 02 خرداد 1403 - 11:36
یادداشتی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری
توافق شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تیر ماه نشان از پویایی و اقتدار داخلی کشور جهت مدیریت امور در بدترین رویدادها را دارد. برگزاری زود هنگام انتخابات می‌تواند اجازه تشکیل فضاهای مسموم و غیر قابل کنترل و سوءاستفاده به طرف‌های منفعت طلب و غیرمسئول را ندهد.

گروه سیاسی / جعفری: انتخابات ریاست جمهوری تا دو ماه دیگر برگزار خواهد شد و دولت یک ماه بعد از آن بدون شک باید مراسم تحلیف خود را برگزار کند و این موضوع همزمان می‌شود با شروع مجلس جدید! این نخستین بار است که مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری و دولت به عنوان قوه مجریه، همزمان کار خود را شروع می‌کنند و تا ۴ سال بعد با یکدیگر در کشمکش و همکاری خواهند بود. مجلس جدید در حالی قرار بود در مرداد ماه کار خود را شروع کند که برخی از نمایندگان از هم اکنون تیغ را برای وزرای دولت سیزدهم از رو کشیده بودند ولی حالا باید گفت که دولت سیزدهم خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کردند باید جایگزین شود.
این اتفاق در سپهر سیاسی ایران در طول نیم قرن گذشته برای نخستین بار روی می‌دهد و تبعات مثبت و منفی آن تاکنون به محک امتحان نرسیده ولی می‌تواند تجربه‌ای جدید در عرصه‌ی سیاست ورزی ایرانیان باشد.‌ توافق شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تیر ماه نشان از پویایی و اقتدار داخلی کشور جهت مدیریت امور در بدترین رویدادها را دارد. برگزاری زود هنگام انتخابات می‌تواند اجازه تشکیل فضاهای مسموم و غیر قابل کنترل و سوءاستفاده به طرف‌های منفعت طلب و غیرمسئول را ندهد.
موضوع مهم دیگر این که چه کسانی در عرصه‌ی رقابت ریاست جمهوری باقی مانده و به این کورس انتخاباتی وارد خواهند شد؟! که بدون شک تا پیش از پایان عزای عمومی و مراسم‌های مربوط به شهدای دولت وارد عرصه آن نخواهیم شد. به نظر می‌رسد رئیس جمهور آینده علی القاعده باید از درون ساختار دولت سیزدهم بیرون بیاید و این موضوعی است که بسیاری از کارشناسان با آن باور دارند اما اینکه چه کسی قرار است از نزدیکان شهید سید ابراهیم رئیسی وارد کوران انتخابات شود، مشخص نیست.
در طول این روزها که از حادثه غم انگیز و دردناک شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهانشان در سقوط بالگرد می‌گذرد، جریان‌های شناخته شده در حال ایجاد فضای مسموم و قابل پیش بینی هستند که همه این مسائل و موارد از تل‌آویو مدیریت شده و در حال اجرا شدن است. همان کانون فتنه و ویرانگری که در پاییز ۱۴۰۱ تلاش کرد تا ایران را تجزیه کند حالا تلاش می‌کند تا مردم را نسبت به آینده خود ناامید کرده و فضای شک و تردید را در داخل کشور گسترش دهد.

لینک کوتاه : https://khabaresobh.ir/?p=61171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.