• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0
به مناسبت سالروز آغاز به کار مجلس یازدهم؛

نمایندگان مجلس، مطالبه گر دغدغه ها و معیشت سخت مردم باشند

  • کد خبر : 19046
  • 17 خرداد 1401 - 10:23
نمایندگان مجلس، مطالبه گر دغدغه ها و معیشت سخت مردم باشند
نمایندگان محترم اگر نگران وضعیت معیشتی مردم حوزه انتخابیه خود هستند باید در مقابل این گرانی و تورم جانکاه که بصورت روزانه و حتی ساعتی در حال افزایش است، کاری انجام دهند تا مردم احساس کنند نمایندگانی که با آرای آنها بر کرسی های سبز مجلس تکیه زده اند آنها را فراموش نکرده اند و وظیفه خود یعنی حل مشکلات معیشتی سخت مردم را در رأس امور کار خود قرار میدهند .

خبرصبح/ گروه سیاست: ضمن عرض خسته نباشید و دست مریزاد به وکلای ساعی و کاری شهر و استان، نکاتی چند را از باب تذکر برای این عزیزان یادآور می‌شویم.
فراموش نکردن رای دهندگان، نگاه همه جانبه به ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حوزه انتخابیه، داشتن تخصص، تمرکز بر وظایفی مانند قانون گذاری و صیانت از آرای مردم به عنوان امانت از مهم ترین مطالبات مردم ارومیه از نمایندگان خود در خانه ملت است که امیدواریم تا پایان کار مجلس این خواسته ها که البته مطالبات بحق و قانونی مردم است از سوی نمایندگان انجام پذیرد..

اصولاً وظایف یک نماینده مشخص بوده که در واقع قانونگذاری و نظارت بر قانون می باشد. نماینده ای بهتر است که در مجلس فعال بوده و قوانینی که به نفع مردم است را مطرح کرده و برای تصویب آن تلاش کند تا گوشه ای از مشکلات مردم را حل نماید.

دقیق تر اینکه نمایندگان باید در عین حالیکه قوانینی دقیق و بروز تدوین مینمایند، همزمان باید دولت را در انجام امور همراهی نموده و در صورت تحریف از قانون،دولت را به پاسخگویی وادارند؟ تا شاید از این طریق بتوانند دردی از هزاران درد مردم را درمان نموده و مرهمی بر زخمه‌ای این عزیزان باشند.

نمایندگان محترم اگر نگران وضعیت معیشتی مردم حوزه انتخابیه خود هستند باید در مقابل این گرانی و تورم جانکاه که بصورت روزانه و حتی ساعتی در حال افزایش است، کاری انجام دهند تا مردم احساس کنند نمایندگانی که با آرای آنها بر کرسی های سبز مجلس تکیه زده اند آنها را فراموش نکرده اند و وظیفه خود یعنی حل مشکلات معیشتی سخت مردم را در رأس امور کار خود قرار میدهند . در حال حاضر کار گرانی از گوشت و مرغ گذشته و متاسفانه در چند هفته اخیر شاهد صف های طولانی شهروندان برای تهیه نان بودیم و متاسفانه باید اعتراف کرد که همه اینها تنها گوشه ای کوچک از هزاران مشکل مردم این دیار است که مطمئناً با تفکرات دولت مردمی و همکاری و همیاری مجلس انقلابی، این بیماری اقتصادی نیز قابل جراحی و التیام خواهد بود

بسیاری از نیازها و مشکلات مردم شهر که در وعده های انتخاباتی نمایندگان در هر دوره ای تکرار میشود، باید بصورت کامل ریشه یابی شده و بطور کامل حل شود که یکی از مهم ترین این مسایل حمایت از کشاورزان و تضمین خرید محصولات کشاورزی مانند سیب، انگور، چغندر قند و … می‌باشد که البته نباید مورد غفلت قرار گیرد و نمایند گان در این دو سال باقی مانده باید فکری برای حل این معضل دیرینه مردم انجام دهند. تا سیب های تولیدی کشاورزان مانند سالهای گذشته در سردخانه و انبار ها تلنبار نشوند چون در نهایت اینکار به فاسد شدن و دورریخت میوه ها و تولیدات کشاورزی منجر میشود و با فرمان اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری(مدظله)، منافات دارد.

در کنار مشکلات کشاورزان باید به مسئله مسکن نیز اشاره کرد، زیرا اکنون قیمت زمین و ملک در ارومیه آنقدر سر به فلک کشیده است که جوانان ما هیچ امیدی به خانه‌دار شدن ندارند نمایندگان مردم در مجلس یازدهم باید اقدام عاجلی برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات عدیده انجام دهند.

باید وضع بگونه ای باشد که نمایندگان امید و تکیه گاه اقشار آسیب پذیر باشند. وکلای مجلس که با شعار حمایت از محرومان و قشر آسیب پذیر جامعه بر سر کار آمده اند، در دوسال باقیمانده از خدمتشان تمام هم و غم خود را صرف خدمت به مستضعفین نمایند که به قول معمار کبیر انقلاب مستضعفین، ولی نعمتان مسئولان نظام هستند.

سخن آخر اینکه، آنچه نمایندگان نباید از آن غافل شوند این است که این دوره هم مثل تمام ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی خواهد گذشت و در آخر آنچه می‌ماند، آنها هستند و وجدان بیدار ملتی که در آینده‌ای نه چندان دور عملکرد آنها را به قضاوت خواهد نشست. پس فرصت‌سوزی جایز نیست و باید آستین همت برای خدمت به مردم را بخصوص در این برهه حساس بالا بزنند.

لینک کوتاه : https://khabaresobh.ir/?p=19046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.